MISI KAMI

MISI KAMI

JOM HAMIL

TALIAN ONLINE DI BUKA 24 JAM SMS/ WHATSAPP SAYA SEGERA

****YOUR TRUST DISTRIBUTOR ARE HERE****

SILA SMS MASA, JUMLAH BAYARAN, NAMA PRODUK DAN ALAMAT ANDA KEPADA

ENCIK AJAI- 0127483550
---------------------------------------------------------------
AKAUN NUMBER AKAN DI BERI MELALUI SMS/ WHATSAPP ATAS FAKTOR KESELAMATAN
---------------------------------------------------------------

Rabu, 21 September 2016

SET BERSALIN AFIAT

SELAMAT DATANG KE BLOGG KEDAI JAMU KAK ZAH


               Set Bersalin Afiat

afiat-2-400x400
                                             HARGA PASARAN RM105 
                                       HARGA KAMI RM95 EXC POS  
                                CAS POS SEMENANJUNG RM12.60
                                  SMS/ WHATSAPP 012.7483550
                                          

                             Ubat Bersalin Afiat dilengkapi dengan:-
Bedak Hangat, Pil Jamu, Makjun Bawang Putih, Minyak Afiat, Akar Kayu Periuk, Barut, Tali Pembentan, Pati Afiat Balm, Feminine Care dan Gel Mandian Serai Wangi yang berupaya mengembalikan tenaga setelah bersalin di samping membantu memelihara kesihatan dalaman ibu dalam pantang.

KHASIAT UBAT BERSALIN AFIAT

  • Membantu melancarkan proses bersalin
  • Membantu memulihkan tenaga setelah bersalin
  • Membantu memulihkan luka bersalin
  • Membantu menguat dan mengecutkan rahim
  • Membantu mengurangkan sakit sendi dan otot yang tegang semasa bersalin
  • Membuang angin dan toksin dari dalam badan
  • Mengetat dan merapatkan otot-otot sekitar faraj yang kembang selepas bersalin
  • Mengembalikan seri wajah
  • Membantu meredakan tekanan dan kemurungan
  • Membentuk tubuh badan yang ramping

KANDUNGAN UBAT BERSALIN AFIAT

Bedak Hangat Afiat
  • Daun Nilam: Daun nilam bersifat antiseptik serta berupaya meredakan tekanan dan kemurungan di samping membantu memelihara sistem saraf, mengatasi masalah kulit dan bau badan yang kurang menyenangkan, meningkatkan daya ketahanan tubuh serta menyerlahkan seri kulit.
  • Bunga Ros: Bunga mawar sememangnya berkesan untuk menyegarkan tubuh badan di samping menyerlahkan seri kulit dimana ia membantu mengecilkan pori-pori dan mengawal kulit yang berminyak. Di samping itu, bunga mawar turut berperanan mengatasi kerosakan dan mengekalkan kesihatan rambut di samping meredakan tekanan.
  • Kunyit: Kunyit bersifat antioksidan dan berupaya mencegah kerosakan sel, melambatkan proses penuaan serta mengurangkan risiko serangan kanser. Ia juga berupaya meningkatkan kecerahan dan ketegangan kulit di samping menghapuskan bintik-bintik hitam pada wajah dan mengatasi masalah kulit dan kegatalan. Selain itu, kunyit turut mempunyai sifat antiseptik yang berperanan mencegah serangan kuman dan menggalakkan penyembuhan luka.
  • Cekur: Cekur yang turut dipanggil kencur ini bersifat antibakteria, antikulat dan antiradang serta berupaya membekalkan khasiat bagi kesihatan tubuh badan. Ia kaya dengan kandungan air, zink, kalsium dan zat besi yang membantu membuang angin dalam badan dan meredakan demam panas di samping berupaya mengecutkan rahim serta sesuai untuk diambil ibu dalam pantang.
  • Jerangau: Herba ini sering digunakan dalam aromaterapi bagi meredakan tekanan, memelihara sistem saraf, meredakan sakit kepala, membuang angin dalam badan di samping membantu memulihkan tenaga.
  • Halia: Halia mengandungi khasiat dari sumber air, karbohidrat, serat, kalium, fosforus, kalsium, protein, asid amino, niasin, lemak serta vitamin A, B dan C yang membantu membuang angin dalam badan, melancarkan peredaran darah dan sistem pencernaan, memelihara sistem saraf di samping membuang bau yang kurang menyenangkan pada tubuh badan dan darah haid. Selain itu, halia turut berupaya menyahtoksin, mengatasi sakit pinggang, memanaskan badan yang kesejukan, meningkatkan tahap imunisasi serta merangsang penyerapan nutrien yang penting untuk tubuh badan.
Pil Jamu Afiat
  • Halia: Halia mengandungi khasiat dari sumber air, karbohidrat, serat, kalium, fosforus, kalsium, protein, asid amino, niasin, lemak serta vitamin A, B dan C yang membantu membuang angin dalam badan, melancarkan peredaran darah dan sistem pencernaan, memelihara sistem saraf di samping membuang bau yang kurang menyenangkan pada tubuh badan dan darah haid. Selain itu, halia turut berupaya menyahtoksin, mengatasi sakit pinggang, memanaskan badan yang kesejukan, meningkatkan tahap imunisasi serta merangsang penyerapan nutrien yang penting untuk tubuh badan.
Makjun Bawang Putih
  • Bawang Putih: Bawang Putih mempunyai kegunaan dalam bidang perubatan tradisional serta kaya dengan karbohidrat, magnesium, kalium dan protein yang mampu menghapuskan parasit, membantu melancarkan sistem pernafasan, memperbaiki sistem penghadaman dan meningkatkan tahap tenaga dan kecergasan.
Minyak Afiat
  • Kapur Barus: Kapur barus yang mempunyai aroma khas ini telah digunakan berabad lamanya untuk tujuan masakan, perubatan tradisional serta mandian jenazah. Ia dihasilkan daripada pokok tropika iaitu Camphor Laurel (Cinnamomum Camphora) dan juga boleh dihasilkan secara sintetik. Ia mampu menenangkan bahagian luaran tubuh.
  • Minyak Serai Wangi: Minyak serai wangi sering digunakan dalam perubatan tradisional dan berkesan untuk menghilangkan keletihan dan kelesuan tubuh, membuang angin dan toksin dari tubuh, sekaligus menyegarkan lagi tubuh badan.
  • Minyak Kayu Putih: Sering dipanggil minyak cajeput di Indonesia, minyak kayu putih mempunyai sifat antiseptik dan antibakteria yang berperanan mencegah kuman sekaligus menyembuhkan luka dan mengatasi masalah kulit seperti lebam dan kegatalan. Ia juga membantu menghilangkan keletihan, sakit-sakit badan dan otot, selain meningkatkan peredaran darah dan aktiviti jantung.
  • Minyak Kelapa: Minyak kelapa berupaya melembutkan kulit yang kasar dan kering serta mampu menanggalkan kesan mekap dengan berkesan. Ia juga berperanan untuk melembap dan menyerikan lagi kulit wajah. Selain itu, masalah yang berkaitan dengan kulit seperti kulit sensitif, jerawat mahupun luka dan calar pada kulit juga dapat diatasi dengan menggunakan minyak kelapa.
Akar Kayu Periuk Afiat
  • Halia Bara: Herba ini sering digunakan dalam perubatan tradisional terutamanya untuk merawat wanita selepas bersalin. Halia bara membantu mengurangkan sengal-sengal badan, melancarkan sistem penghadaman, membuang angin dalam badan serta membantu menurunkan berat badan selepas bersalin.
  • Kacip Fatimah: Kacip Fatimah merupakan herba tradisional yang terkenal dengan khasiatnya bagi kesihatan dalaman wanita. Ia mengandungi phytoestrogen berupaya memelihara sistem kardiovaskular di samping membantu menguatkan bahagian rahim serta memulihkan tenaga selepas bersalin.
  • Daun Senduduk: Senduduk juga dikenali sebagai rumpai darat dan digunakan secara meluas dalam perubatan tradisional untuk merawat luka luaran mahupun dalaman. Selain itu juga, senduduk berkesan untuk mempercepatkan proses penyembuhan rahim bagi wanita selepas bersalin. Ia juga bertindak merawat keputihan dan buasir di samping membuang angin dalam badan.
Pati Afiat Balm
  • Petroleum: Petroleum berupaya melembap dan menghaluskan kulit yang kasar dan kering, di samping mengurangkan kesan garis-garis halus dan kedutan.
  • Beeswax: Beeswax merupakan lilin semulajadi yang dihasilkan di dalam sarang lebah dan mengandungi vitamin A yang berupaya memelihara struktur kulit. Komponen utamanya adalah ester asid lemak yang berperanan memelihara sel kulit, mengatasi masalah jerawat, dan menyerlahkan keremajaan kulit. Beeswax yang bersifat antiradang dan antibakteria ini juga berupaya mencegah daripada kerosakan kulit, mengekalkan kelembapan serta menggalakkan proses pemulihan luka pada kulit.
  • Menthol Crystal: Minyak pati menthol yang diekstrak dari peppermint atau daun pudina ini merupakan antara ramuan semulajadi yang penting untuk tubuh badan manusia. Selain membantu mengatasi masalah nafas berbau, ia turut meredakan sakit kepala dan tekanan di samping menyegarkan tubuh badan agar anda kekal aktif dan bertenaga.
Feminine Care
  • Tea Tree: Ekstrak dari pokok tea tree atau gelam wangi kaya dengan zat terpenoid serta bersifat antiseptik yang berperanan mengatasi mencegah serangan bakteria dan kuman, membantu memulihkan luka, mengatasi kesan alahan pada kulit di samping berupaya memperbaiki struktur kulit, mengatasi masalah kulit seperti jerawat, eczema, radang dan kegatalan serta menyejukkan dan mendinginkan kulit.
Gel Mandian Serai Wangi
Serai Wangi (Minyak Citronella): Ekstrak serai wangi sering digunakan dalam aromaterapi yang membekalkan manfaat bagi kulit. Ia mampu menyahtoksin dan bersifat antiseptik untuk mencegah jangkitan mikroorganisme sepeti bakteria dan kulat yang akan merosakkan kulit selain mengawal minyak pada kulit dan mengekalkan kehalusan dan kelembapan kulit.

CARA PENGGUNAAN UBAT BERSALIN AFIAT

Minyak Afiat
  1. Urut pada bahagian yang dikehendaki
  2. Gunakan 2 kali sehari untuk hasil yang optima
  3. Untuk kegunaan luaran sahaja
Gel Mandian Serai Wangi
  1. Sapu dan ratakan Gel Mandian Serai Wangi pada seluruh tubuh
  2. Bilas sehingga bersih
  3. Gunakan setiap kali waktu mandi
Feminine Care (Pencuci Wanita)
  1. Basahkan bahagian intim
  2. Titiskan kandungan Feminin Care pada tapak tangan yang basah
  3. Usap dan gosok perlahan-lahan pada bahagian intim
  4. Bilas sehingga bersih
Bedak Hangat Afiat
  1. Gunakan selepas mandi pada waktu pagi dan petang
  2. Bancuh sedikit kandungan Bedak Hangat bersama air dan kacau hingga larut
  3. Sapukan pada seluruh tubuh
Pil Jamu Afiat
  1. Untuk kegunaan setelah bersalin
  2. Ambil 12 biji sehari (4 biji pada waktu pagi, petang dan malam)
Akar Kayu Periuk Afiat
  1. Rebus Akar Kayu Periuk bersama 200 ml air
  2. Minum segelas air rebusan tersebut
  3. Ambil 2 kali sehari, 20 hari selepas bersalin
Barut Afiat
  1. Sapukan Minyak Afiat pada bahagian perut
  2. Pakai Barut Afiat bermula dari bawah pusat
  3. Pakai bengkung bagi hasil yang optima
  4. Amalkan setiap hari sepanjang berpantang
Pati Afiat Balm
  1. Sapukan pada pusat bayi bagi mengeringkan tali pusat
  2. Boleh disapu pada bahagian tubuh yang lain bagi mengekalkan kehalusan kulit
Makjun Bawang Putih
  1. Ambil selepas temph berpantang
  2. Ambil 2 biji setiap pagi dan malam
Tali Pembentan Afiat
  1. Pakai Tali Pembentan Afiat di pergelangan tangan kanan ibu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM KLIK

2be GORGEOUS 360 whitening cream ABP ADVANCE SLIM ADVANCE WHITE V ASIA AILIN SKIN CARE AL RAZI GLUTA STEMCELL ALAT UJI KESUBURAN OPK alphacell AMEYRAH COFFEE COLLAGEN AMYERA BEAUTY FLAWLESS AN NISA THERAPHY SCARF ANASTASIA LIP GLOS ANIVIA- C APAKAH BV MALLS AQUA GLOWSHAPE COOL SLIMMING LOTION AQUA RADIANCEZ GOLD AQUA RADIANCEZ PLATINUM arm shaper ASMARA FRAGRANCE LOTION ATIKA BEAUTY PAYUDARA MINUMAN ATIKA BEAUTY PERFECT LADY AURA MAN TURBO AURA SLIMM aura white AURA WHITE BUBBLY AURA WHITE SMART KIDDIES AURAMEN SOAP AURAWHITE 24K GOLD PLATINUM SKINCARE ORIGINAL MURAH AURAWHITE BODY SPA LOTION AURAWHITE STEAM CELL AURORA IBU KAPSUL MUTIARA UNTUK KULIT CERAH GEBU AURORA SX WHITENING THERAPHY AZ COSMETIC SKINCARE AZANIS SCAR SERUM B RAMPING COFFE BABIES BLINK GOLD Babies blinq 5 in 1 BABIES WHITE PEARL BABMBOO SALT NOURISIHNG SHAMPOO BAMBOO SLIMMING BE FIT beauty umaira BEDAK ARAB bedak tata BEG JENAMA PRADA BEG LOUIS VUITTON BELLA FORMULA bella vita BELLEZA BY SOFIEYA BEAUTY BELLEZA ESSENTIAL BELLYNA HOT SLIMMING BELVYA SCRUB BENEFIT 3 IN 1 BENEFIT GEORGIA BLUSHER BENEFIT HIGH BEAM BENEFIT SUN BEAM BENEFIT THRROB BLUSHER BENGKUNG BENGKUNG ATIKA BEAUTY BENIFIT DALLAS BLUSHER BIO EXTREME SPRAY bio oil biodex biodex bio selusuh BLINQ BEAUTY DRNIK blinq nano serum BLV PINKY GLOW FOUNDATION BOBBI BROWN brush 32pcs BURBERRY SHIRT BUST UP EXPRESS BUTAE COMPACT BVR BUBBLE LICIOUS GOLD SCRUB BVR CALLOGEN BVRC CALLOGEN CARA MENGGUNAKAN LAVAMUD CATHY CHOO 24K AVTIVE GOLD CATUBA PRODUK LELAKI CELAK ARAB DHERBS CELEBRITY LASS MASTER ODOURLESS 50ML CELL 8 CHANTEQ PURNAMA CHRISZEN ANTI-ACNE TEA TREE OIL CHRISZEN EYELINER CHRISZEN MOIST CAKE cocoa collagen plus COFFE ARJUNA DHERBS COFFE AURA PLUS COFFE COLLOGEN AMEYRAH COFFEE RESDUNG MURAH collagen crystal eye mask CREAM IE 100 CRISZEN ANTI ACNE CRISZEN BRIGHTENING ARBUTIN DAN VITAMIN C CRISZEN MOISTURIZING HYALUROLIC ACID d herbs d wajah D-COLLAGEN BY SOFEEYA DIAMOND D'COLLAGEN DALANA CREAM HERBA DAUN RAMA RAMA DE LOVA DERMANIC TRANSCAPE 250MG DERMAX SUPERSKIN 360 DEWY EXTRA WHITENING SAKURA dherbs DIANZ VITAMIN C MURAH DIEM ACTIVE BOXERS DIEM PRODUCT DIOMAND SPARKLE LIPSTIK dna global dnars skin care DOUBLE STEMCELL DRINK DISPENSER DUNIA D'ASTANA easy cooling gel elite s7 murah emilay whitening ERISYA examo EXCEL HOURS LIP GLOSS eye mask callogen EYE SHADOW PURSE ezibreathe EZY SLIM FORMULA FARA BEAUTY SKIN CARE FASHA SANDHA PERFUME FAT BURNER ELITE S7 FAT BURNER JUICE FEEL VOUGUE FOUNDATION FELLINA FELLINA X LOSS ferwhite FIRMATIKA CREAM FIRMAX3 CREAM FLORA MASK DIAN PIXY FURMON garam mandian erisya GARCINIA BURNER GARCINIA HERBA PLUS gc tea GEL AMANI GEL NEW WROLD 55 GLITTERS BY RADIGLOW GLOW GLOWING BEAUTY SKIN DARA ANGGUN GLOW GLOWING BEAUTY SKIN DARA GLOWING SPEED SKINCARE GLUCOS CUT TEA GLUTACAPS 500MG ORIGINAL MURAH GLUTACAPS 500MG PLUS go geous habbatus sauda HAJAH RAMLAH HARUM MALAM HERMES BELT HERMES CDC HEROES MEN WASH HIGHT UP HIJAB PERFUME BY RAIHANNA HONEY BEE VENOM HUDA EYEBROWN PENCIL I AM SEXY LADY WHITENING AND BURN FAT LOTION ibu putih callogen drink IBU PUTIH COLLOGEN DRINK IE LOTION iglow mask INAYAH BEAUTY BOOSTER IRON GYM IZEARA BODY SERUM IZEARA BODYTALK WHITE SLIM ORIGINAL SLIM DIET & SLIM DETOX izera soap JAMU AMIRNA PLUS JAMU JELITA jamu mak dara JAMU RAHSIA BIDAN KAMPUNG jamu ratu dara jamu seri dewi malam JAMU SERI PENGANTIN JAMU WANI- TA janna lawwa JELI GAMAT LUXOR JL LENS BY JL FARA JUS CALIPH SUPPLEMENT KANAK-KANAK 350ML ORIGINAL JUS DURIAN BELANDA JUS GAMOLEX GOLD D HERBS JUS GOYANG RAPAT CHE TA Jus Hidayah Gold plus Collagen JUS NUSANTARA JUS NUSANTARA ALMAS JUS PERSIS DARA JUS SENGAT DARA JUS ZURIAT ATIKA BEAUTY JUWITA DIVINE SEXY FOUNDATION ORIGINAL MURAH K BEAUTY CARELINE k colly sweet 17 K DOLL BEAUTY SKIN K-LINK KABUKI BRUSH KAPSUL D'TRIM KAPSUL MUTIARA SEBIJI SEMINGGU KULIT PUTIH GEBU KERATON COLLAGEN KINOKI CLEANSING DETOX FOOT PATCH kisah pengalaman saya buat sale produk KLOROK CANDY KOPI BABIES BLINQ KOPI PULANG DARA KRIM HERBA KEMBOJA KRIM PAYUDARA ATIKA BEAUTY KWHITE 38 LA BOURSE SHAMPOO LAFIA LASER SERUM NINA SKIN CARE LAVAMUD - KURUS BADAN LAVAMUD PRODUK KURUS LIPSTIK COLLAGEN COKLAT VANILLA LIPSTIK NYX LOOSE POWDER NAKED 4 LOSS KILOS LOSYEN ANUGERAH SEJUTA KASIH HARUMAN EPAL LOSYEN MUSTAJAB EXTRA HOT LOSYEN PUTIH SUSU LOTION IE 100 LOTION MUSTAJAB PATI HALIA LUFFIYA QUEEN ROSEBELLE LUMIGLOW LYANAZ JUICE MAC 120 EYSHADOW MAC 78 EYESHADOW MAC PRO 45 MACHO MAN V'ASIA maixara c essential maixara slim look lotion MANDIAN BIDARA MANJA SIREH MANJA SIREH PENJAGAAN MISS V TERBAIK UNTUK WANITA! MARSHMELLOW WHITEBIES CREAM MASCARA MAYBBLINE milky callagen MINYAK HERBA ASMA MUJARAB minyak kasturi anugerah MINYAK KELAPA DARA NURFERA minyak telon MIRACLE APRICOT SEED MIRACLLE SLIMMING COFFE MN MASCARA DAN EYELINER MOEDER MILK BOOSTER mud face MXT SUPPLEMENT MYMI WONDER PATCH mz secret slim mz soap NAKED 2 NAKED 3 NAKED 4 NAKED 5 NAKED COLOR EYES NAKED URBAN DECAY NANO SOAP NICER DICER PLUS NIKKO PLACNETA WHITE 4 IN 1 NINA SKIN CARE nour ain beauty care NU PREP TONGKAT ALI NUFERA nurbeautyline OBUSE EYEBROW OBUSE LIP TINT OLI CANDY OLI CANDY CERAH BERSERI SEPANJANG HARI! opa snow OPTIMUM OPTI-MEN ORGANIC SPIRULINA ORION TISU PENGELAP BAU BADAN OVISPA SLIMMING AND WHITENING pamoga 6 pamoga master meal PATI IBU PUTIH PEARLQASEH COFFEE PEDI SPIN PELRA COFFE PERAL CAPSULE K LINK PERFECT CALLOGEN PERFECT LADY ATIKA BEAUTY Perla coffe PERLA POTION PERLAKING PIL KUNYIT ANUGERAH PINKYNA WHITE MURAH pixy uv whitening PLATINUM LADYXARA WHITE JUICE EXTRA COLLAGEN POBLING PORE SONIC CLEANSER KAEDAH PENJAGAAN WAJAH TERKINI! PRO JELITA 5 IN 1 PRODUK BABIES BLINK PRODUK D WAJAH PRODUK DARA ANGGUN PRODUK DIABET PRODUK EGG WHITE PRODUK JAMU JELITA PRODUK LAROME APPLE STEAM CELL PRODUK PEAH QUEEN PRODUK SERI DEWI MALAM PRODUK SRI CANTIK PURE SLIM 7 DIMENSI PUTEH PITERA DNARS SKIN CARE PUTIH COLLAGEN DARA ANGGUN QU PUTEH RADIANCE SIGNATURE radiglow ratu mirifica plus RED BELLA PRODUK KURUS RELIAN MASCARA rice milk callogen ROYAL DETOX PLATINUM ROYAL SLIM EXTREME SOLUTION royal slim lishou RR4U TABLET SABUN ACE SABUN ADHA SKIN CARE SABUN AL RAZI SABUN ALPHA ALBURTIN sabun coffe SABUN GENIT PERAWAN sabun kopi sabun kopi susu SABUN MARINE ESSENCE sabun nenas sabun susu beras SATIN SKINZ PREMIUM Saya ajai! SECRET HORMON PIL ADVANCE GLUTA WHITE NEW PACKAGING SECRET SKIN WHITE KAWAII COLLAGEN SECRETLEAF ARGAN CELANSER SECRETLEAF ARGAN OIL 01 SERIES selebrity diet SET BERSALIN AFIAT SET BERSALIN AFIAT BARU SET BERSALIN CEASEREAN SET BERSALIN JAMU MAK DARA SET BERSALIN MAK BIDAN D'HERBS SET BERSALIN MEDIUM SET BERSALIN PREMIUM SET BERSALIN SET NORMAL SET BERSALIN SPA N MA SHAKE N TAKE SHAKE N TAKE 3 SHALICIOUS BEAUTY SECRET MURAH sheshido black mask SIMKAD CELCOM 1 MALAYSIA SIREH LOVELY CARE SIVANA LIPSTICK SKINCARE KAWAII COLLAGEN PHYTO STEMCELL SKINCERITY SLICE O MATIC SLIM FAST DIET SLIMMING SHIRT SLIMRICH BOTANICAL SLIMMING spa q iq SUPRA CRYOLAN SURE KENCANG BREAST SERUM SYMA BEAUTY SKINCARE SYMA WHITE COFFE T'SYA BEAUTY TATI GLOW WHITE COLLAGEN SERUM WAJAH ANJAL CERAH BERSERI TATI GLOW WHITE FOUNDATION TATI SKIN CARE TEA TREE OIL TEH RERAMA TESTIMONI FURMON CREAM TESTIMONI LAVAMUD - KURUS BADAN THALIA EXTRA WHITE MEGAH PERAWAN TONER AZ COSMETIC TONGKAT AJIMAT TOUJOURS ADVANCE COLLAGEN SHOT TROPIKA URBAN DECAY LIPSTICK VARIABLE Y vco catalyst VEE SPRAY VENE SLIMMING LOTION vit b17 VITAMIN ASID FOLIC vitamin c VITAMIN KUKU white light WIRA MALAM WIS PUTIH wonder glow YILI BALO BODY SLIMMING GEL ZIRANA BAMBOO CHARCOAL MAN ZOFEA BEAUTY BUST UP ZUREAT ATIKA BEAUTY